آیا ویزای استرالیای شما رد یا کنسل شده ؟ یا نگران این هستید که این اتفاق بیوفتد؟ ‌

‌‌راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای بررسی و یا درخواست تجدید‌نظر در تصمیم سازمان مهاجرت انجام دهید. دادگاه تجدید نظر بر روی استحقاق پرونده شما برای دریافت ویزا تمرکز دارد. در استرالیا بررسی پرونده‌های ردی توسط سازمان مهاجرت از طریق “دادگاه تجدید نظر”  انجام میشود. این ارگان تحت نظر قوانین استرالیا و کاملا جداگانه از سازمان مهاجرت کار می کند. ‌

هدف این سازمان اطمینان حاصل کردن از تصمیم‌گیری عادلانه سازمان مهاجرت در اعطا یا رد ویزاهاست. البته این اتفاق به طور اتوماتیک برای همه نمی‌افتد . باید پس از رد شدن سریع اقدام کنید تا این موقعیت از دست نرود و پرونده شما شانس مجددا بررسی شدن را داشته باشد. در صورت تاخیر شما، تصمیم رد شدن پرونده تبدیل به تصمیم نهایی و قطعی میشود. ‌

اگر فکر می کنید که زمان زیادی ندارید یا مهلت کمی باقی مانده با ما در اسرع وقت تماس بگیرید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم. ‌در زیر به اختصار راجع به اینکه چه کارهایی میتواند انجام شود توضیح داده شده است.


بعد از دریافت تصمیم ردی چه کنم؟

هنگامی که متوجه شدید که درخواست ویزای شما رد شده‌است، بلافاصله باید درخواست  بازنگری پرونده‌تان را ارائه دهید. این بازبینی تنها می تواند در صورت تقاضای رسمی شما انجام شود.‌

دادگاه تجدید نظر یک نهاد مستقل است که  پرونده مهاجرتی شما را بررسی مجدد می کند و از لحاظ قانونی قدرت دارد که تصمیم عدم اعطای ویزا توسط سازمان مهاجرت را لغو یا تایید کند یا تصمیم دیگری دیگری را جایگزینش کند و یا اینکه پرونده را مجددا به اداره مهاجرت استرالیا برای بازبینی ارسال کند. ‌البته مبنای تصمیم گیری دادگاه تجدید نظری بر اساس قوانین مهاجرت استرالیا است و نمی توانند درخواست ویزای فردی را قبول کنند اگر آن فرد واجد شرایط ویزا نباشد.

این پروسه می تواند بسیار گیج کننده باشد، به ویژه اگر شما با قوانین استرالیا و یا حتی با زبان انگلیسی آشنا نباشید. در اینصورت حتما نیاز به کمک وکیل متخصص مهاجرت خواهید داشت.‌ ما می توانیم وکالت شما را بر عهده بگیریم و در طول این پروسه شما را همراهی کنیم.



آیا حق درخواست تجدید نظر را دارید؟

اینکه آیا شما حق درخواست تجدید نظر بر تصمیم گرفته شده توسط سازمان مهاجرت بر رد داد ویزای استرالیای خود را دارید یا نه، بستگی دارد به:

  • نوع ویزای شما
  • دلیل رد شدن درخواست ویزای شما

اداره مهاجرت به شما نامه ای را ارسال می کند که تصمیم خود را مشخص کرده  و شما را از کلیه حقوقتان جهت درخواست بررسی مجدد آگاه می کند. در این نامه دقیقا دلایل رد شدن ویزای شما  باید ذکر شده باشد. مهمتر از همه، در این نامه همچنین حداکثر زمانی که میتوانید اعتراض کنید هم لحاظ میشود. شما باید این نامه را با دقت بخوانید و توجه داشته باشید که چقدر زمان دارید تا برای بازبینی درخواست کنید. بسیار مهم است که یک کپی از این نامه را نگه دارید.



برخی از دلایلی که درخواست ویزای استرالیای شما رد می شود

درخواست شما برای ویزای استرالیا ممکن است به یکی یا چند تا از دلایل زیر رد شود:

  • شما ممکن است درخواست ویزایتان را کامل و دقیق انجام نداده باشید و برخی اطلاعات مهم را ذکر نکرده باشید.
  • ممکن است واجد شرایط برای ویزایی که برای آن اقدام  کرده‌اید نبوده باشید. در برخی مواقع ویزاهای مناسبتری برای شرایط شخص شما وجود دارد که راهنمایی وکیل متخصص نقش به‌سزایی در موفقیت شما خواهد داشت.
  • ممکن است مدارک لازم و کافی برای اثبات  درخواست ویزایتان ارائه نداده‌ باشید.
  • شما تست سلامت و شخصیت را با موفقیت پشت سر نگذاشته‌اید.
  • ممکن است اطلاعات مربوط به درخواست خود را نادرست یا اشتباه ارائه داده باشید


بعد از درخواست شما برای تجدید نظر چه اتفاقی می افتد؟‌

هنگامی که شما درخواست خود را برای بازبینی ویزای رد شده‌تان ارائه میدهید، پرونده شما به یکی از اعضای دادگاه AAT ارائه و توسط آن شخص ( بر اساس قوانین استرالیا) بررسی خواهد شد.

پس از آن ممکن است از شما خواسته شود که در زمان مشخص شده به تنهایی یا با وکیل خود در دادگاه حضور پیدا کنید. بعضی اوقات، جلسات دادرسی می تواند به صورت تلفنی یا از طریق کنفرانس ویدئویی برگزار شود. اگر شما نیاز به یک مترجم دارید، به صورت رایگان میتوانید از این سرویس استفاده کنید.در طول دادگاه، قاضی از شما سوال های زیادی خواهد پرسید و امکان دارد مدارک بیشتری برای اثبات حقیقی بودن ادعایتان از شما بخواهد. این جلسه در یک اتاق که بسیار شبیه اتاق دادگاه است برگزار میشود و کلیه مکالمات ضبط خواهد شد.به همین دلیل جلسه بررسی می تواند کاملا یک روند استرس زا باشد، به ویژه به این دلیل که نتیجه آن تعیین می کند که آیا می توانید در استرالیا باقی بمانید.


پس از آن تصمیم توسط عضو دادگاه گرفته خواهد شد و شما از نتیجه دادگاه خود به صورت رسمی مطلع خواهید شد. این اعلامیه کتبی و با ذکر جزئیات دلایل تصمیم دادگاه خواهد بود. اگر شما موفق شوید، دادگاه نمیتواند به شما ویزا بدهد، اما پرونده شما را به اداره مهاجرت جهت تصمیم مجدد بازپس میفرستد. البته اداره مهاجرت مجبور به بررسی مجدد پرونده شما نخواهد بود.